NLD Press: Salamander

wes_von_papineäu

Our Roving Correspondent
Joined
Apr 21, 2006
Messages
494
Reaction score
10
Points
0
Location
Vancouver, British Columbia
Country
Canada
Display Name
Wes von Papineäu
EINDHOVENS DAGBLAD (Netherlands) 24 July 08 Salamander (Gerard Janssen)
Het is maar goed dat natuurliefhebbers in Nederland met vlammend zwaard pal staan voor flora en fauna.
Nu hoor ik weer dat onverantwoorde types in Eindhoven nieuwbouwplannen hebben uitgebroed in de omgeving van Eckartdal, een fraai stukje groen waarin de kamsalamander rondrent. Een zeldzaam beestje, dat echter kribbig zijn koffers dreigt te pakken als die nieuwe huizen er zouden komen. Negentien omwonenden zijn naar de Raad van State gestapt: weg met die nieuwbouw! Te wapen! Red onze kamsalamander!
Zulke acties kunnen altijd rekenen op mijn warme instemming. Pas geleden waren er bouwplannen ontwikkeld voor iets nieuws in Strijp, maar daar staken drie bewoners een stokje voor omdat dit de leefomgeving van de geelgroenzwartgestreepte graspolwaterpieper zou aantasten. Volledig terecht. En dan heb ik het nog niet eens over dat project in Tongelre wat hoogstwaarschijnlijk de zwartwitbontgekleurde oevergrasduikmestkever de kop zou kosten. Echt, als we dat allemaal maar toestaan gaat dit land naar de knoppen.
Sterker: in Gestel zijn ze nieuwbouw van plan op een plaats waar drie jaar geleden nog een witoranjegekraagde roodkopcondor overheen vloog. Dat kun je niet maken! Dan zien we dat dier nooit meer terug.
Mijn eigen plannen om mijn schuurtje uit te bouwen zijn overigens ook geblokkeerd door de Vereniging tot het Behoud van de Grijsgroengestippelde Aziatische Strontvlieg, die door mijn plannen zijn leefomgeving drie meter zou moeten verplaatsen. Spijtig voor mijn plannen, maar ja, de strontvlieg gaat voor. Daar hebben die natuurbeschermers dan ook wel weer gelijk in.
http://www.ed.nl/algemeen/columns/3465195/Gerard-Janssen--Salamander.ece
 
General chit-chat
Help Users
  • No one is chatting at the moment.
  • Shane douglas:
    with axolotls would I basically have to keep buying and buying new axolotls to prevent inbred breeding which costs a lot of money??
    +1
    Unlike
  • Thorninmyside:
    Not necessarily but if you’re wanting to continue to grow your breeding capacity then yes. Breeding axolotls isn’t a cheap hobby nor is it a get rich quick scheme. It costs a lot of money and time and deditcation
    +1
    Unlike
  • stanleyc:
    @Thorninmyside, I Lauren chen
    +1
    Unlike
  • Clareclare:
    Would Chinese fire belly newts be more or less inclined towards an aquatic eft set up versus Japanese . I'm raising them and have abandoned the terrarium at about 5 months old and switched to the aquatic setups you describe. I'm wondering if I could do this as soon as they morph?
    +1
    Unlike
    Clareclare: Would Chinese fire belly newts be more or less inclined towards an aquatic eft set up versus... +1
    Back
    Top