Hello!

Aleksthegreat

New member
Joined
Jun 9, 2010
Messages
37
Reaction score
0
Points
0
Country
Belgium
Hey,
My name is Alexander and i'm from Belgium and recently I bought myself a Axolotl!
she is staying in a Juwel Rekord 160 and is pretty happy I think :)
I made a pipe to make my water flow less hard so she is more comfertable
I'm making a ventilationsystem to get my temp down. (22° this moment so a bit to high)
I'm really fascinated and enthousiast to see her grow (she is already 19 cm and I got her for 1 month now)

Alexander
 
Re: Helo!

Sorry for the non-Dutch speakers but:

Is de temperatuur echt niet onder de 22° te krijgen zonder ventilatiesysteem? Ik ben ook van plan een Ax aan te schaffen, maar doe eerst deftige research natuurlijk. Wanneer je het aquarium in een onverwarmde ruimte zet (kamertemp.) wordt hij dus snel 22°?
Zeer lastige zaak, vermits onze kamertemp. al eens durft oplopen wanneer de zon op de ramen staat...
Een elektrische koeling vind ik te duur en het waterbottle systeem iets te riskant.

Waar heb je het dier gekocht? Bij een kweker of in een aquariumzaak?

zodra ik het forum wat beter beet heb, bekijk ik je foto's! ;)
 
Re: Helo!

hey,fun to see someone else from Belgium:happy:


@Kuzzbunch:Kun je ze niet in een andere kamer zetten waar er minder zon aankan?Die van mij staat in een kamer waar er geen verwarming is,komt zelden boven de 20°c(buiten op heel warme dagen).Ik weet dat er mensen zijn die ijsblokjes in het water doen van hun axolotl maar dat is dan wel om de voortplanting te stimuleren.Lijkt me dus niet handig om dat elke dag te moeten doen.

De goedkoopste manier lijkt mij gewoon om ze ergens anders te zetten.Axolotls houden trouwens toch niet van teveel zon.Krijgen ze teveel stress van.
 
hi and welcome
 
Hey :)
ja mn aquarium staat wel op de warmste plek van het hele huis.. en als er wat zon op schijnt loopt de temperatuur rap op.. maar boven de 24 grade is die nog nooit geweest.
mn ventilatiesysteem staat op punt maar maakt enorm veel lawaai.. ik heb het dan ook nog niet genoeg uitgeprobeert om te zien of mn temperatuur werkelijk daalt..

mij lijkt ook het goedkoopst om de aqua gewoon in een andere ruimte te plaatse maar mn diertje wordt niet zo geapprecieerd thuis dat ik hem eendert waar kan zetten..

ik heb mn axolotl in de siervis in Leuven gekocht maar dit was wel zeer toevallig dat ze er een hadden want normaal hebben ze die niet op voorraad.. je kan ze wel bestellen en dan heb je ze binnen de week!
ik denk dat je wel in elke aquariumzaak axolotl's kan bestellen :)
 
Fantasia Reptiles te Borgerhout heeft er ook.Meestal hebben ze daar het kleurtype: golden.

Aleksthegreat,jammer dat ze bij je thuis niet zo moeten weten van je diertje:(
 
Ja, Fantasiareptiles heeft er. Al zou ik m'n Ax liefst bij een (hobby)kweker kopen. Ik weet namelijk niet hoe diervriendelijk de beestjes in de handel zijn gekomen.

De bak verplaatsen is geen optie spijtig genoeg. Ik zoek verder voor de gepaste koelinstallatie! ;)
 
Hey kuzzbunch,
ik heb mn ventilatiesysteem op punt en kan mn temperatuur tot 4 grade late dalen :)
wel maakt het veel lawaai.. maar het is zeer doeltreffend :)
ik heb ergens op dit forum wat foto's ervan gepost, als je wil kan ik ze hier ook zetten als je ze niet direct vind:)
 
General chit-chat
Help Users
  • No one is chatting at the moment.
  • Shane douglas:
    with axolotls would I basically have to keep buying and buying new axolotls to prevent inbred breeding which costs a lot of money??
    +1
    Unlike
  • Thorninmyside:
    Not necessarily but if you’re wanting to continue to grow your breeding capacity then yes. Breeding axolotls isn’t a cheap hobby nor is it a get rich quick scheme. It costs a lot of money and time and deditcation
    +1
    Unlike
  • stanleyc:
    @Thorninmyside, I Lauren chen
    +1
    Unlike
  • Clareclare:
    Would Chinese fire belly newts be more or less inclined towards an aquatic eft set up versus Japanese . I'm raising them and have abandoned the terrarium at about 5 months old and switched to the aquatic setups you describe. I'm wondering if I could do this as soon as they morph?
    +1
    Unlike
    Clareclare: Would Chinese fire belly newts be more or less inclined towards an aquatic eft set up versus... +1
    Back
    Top